خصائص٠مصطÙÛŒ صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ§Ù“Ù„Û ÙˆØ³Ù„Ù… Û”Û”Û”Û” Ù…Ùتی منیب الرØ+مان
Ûمارے نزدیک Ûر نبی اور رسول Ù…Ø+ترم ÛÛ’ØŒ مکرّم ÛÛ’ØŒ Ù…Ùعَزَّزْ ومÙوَقَّر اور Ø°ÛŒ شان ÛÛ’ØŒ لیکن خود رسولوں Ú©Û’ مابین Ùضیلت Ú©Û’ اعتبار سے Ø¯Ø±Ø¬Û Ø¨Ù†Ø¯ÛŒ موجود ÛÛ’ØŒ Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° کا ارشاد ÛÛ’: ''ÛŒÛ Ø±Ùسل٠عظام Ú©Û ÛÙ… Ù†Û’ ان میں سے بعض Ú©Ùˆ بعض پر Ùضیلت عطا Ùرمائی‘‘ (البقرÛ: 253)Û” پس Ûمارے آقا Ùˆ مولیٰ، سید المرسلین، رَØ+ْمَۃٌ Ù„ÙّلْعَالَمÙی٠’ن،خَاتم٠النَّبÙیّٖٖن سیدنا Ù…Ø+مد رسول اللÛï·º Ú©Û’ خصائص اور Ùضائل بے شمار Ûیں۔ ان Ú©ÛŒ تÙصیلات آیات٠قرآنی اور اØ+Ø§Ø¯ÛŒØ«Ù Ù…Ø¨Ø§Ø±Ú©Û Ù…ÛŒÚº مذکور Ûیں۔ Ø+دیث پاک میں ÛÛ’: رسول Ø§Ù„Ù„Û ï·º Ù†Û’ Ùرمایا: ''مجھے تمام انبیائے کرام پر بعض چیزوں میں Ùضیلت عطا Ùرمائی گئی: (Û±) مجھے ''جَوَامÙع٠الْکَلÙم‘‘ یعنی معانی Ú©Û’ سمندر Ú©Ùˆ ایک جملے میں سمونے کا Ù…Ù„Ú©Û Ø¹Ø·Ø§ کیا گیا، اسی Ú©Ùˆ اردومØ+اورے میں ''دریا Ú©Ùˆ کوزے میں بند کر دینا‘‘ Ú©Ûتے Ûیں، اس Ú©ÛŒ مثالیں Ù…Ø+دثین٠کرام Ù†Û’ متعدد بیان Ú©ÛŒ Ûیں جن Ú©ÛŒ تÙصیل کا ÛŒÛاں موقع Ù†Ûیں ÛÛ’Û” (Û²) Ø§Ù„Ù„Û Ù†Û’ میری شخصیت Ú©Ùˆ رÙعب دار اور Ø°ÛŒ وجاÛت بنایا اور (دشمنوں پر) ایک Ù…Ø§Û Ú©ÛŒ مساÙت پر میرا رعب طاری ÛÙˆ جاتا ÛÛ’Û” (Û³) میرے (یعنی میری امت Ú©Û’) لیے اموال٠غنیمت (اور صدقات) Ú©Ùˆ Ø+لال کر دیا گیا، مجھ سے Ù¾ÛÙ„Û’ کسی Ú©Û’ لیے غنیمت (اور صدقات) Ø+لال Ù†Ûیں تھے۔ (Û´) میرے لیے روئے زمین Ú©Ùˆ مسجد بنا دیا گیا اور Ù¾Ø§Ú©ÛŒØ²Û Ù‚Ø±Ø§Ø± دیا گیا (Ø¨Ø´Ø±Ø·ÛŒÚ©Û Ø§Ø³ پر کوئی ظاÛری نجاست Ù†Û ÛÙˆ)ØŒ پس میرا جو بھی امتی نماز کا وقت پائے، ÙˆÛ Ø¬Ûاں Ú©Ûیں بھی Ûو‘ Ù‚Ø¨Ù„Û Ø±ÙÙˆ Ûوکر نماز Ù¾Ú‘Ú¾ Ù„Û’Û” (Ûµ) ماضی میں نبی ایک خاص قوم Ú©ÛŒ طر٠بھیجا جاتا، مجھے Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ù†Û’ سارے عالَم٠انسانیت اور ساری مخلوق Ú©ÛŒ طر٠مبعوث Ùرمایا۔ صØ+ÛŒØ+ مسلم:521 Ú©Û’ الÙاظ Ûیں: ''مجھے Ûر گورے اور کالے Ú©ÛŒ طر٠نبی بنا کر مبعوث کیا گیا Ûے‘‘، (Û¶) مجھے Ø´Ùاعت کا اذن عطا کیا گیا ÛÛ’ جو مجھ سے Ù¾ÛÙ„Û’ کسی Ú©Ùˆ عطا Ù†Ûیں کیا گیا (اس سے مراد Ø´Ùاعت٠کÙبریٰ ÛÛ’)ØŒ (Û·) مجھ پر نبوت Ú©Û’ سلسلے Ú©Ùˆ ختم کردیا گیا ÛÛ’ØŒ یعنی میں ''خَاتم٠النَّبÙیّٖن‘⠘ Ûوں‘‘، (Û¸) دریں اثنا Ú©Û Ù…ÛŒÚº سویا Ûوا تھا، مجھے زمین Ú©Û’ خزانوں Ú©ÛŒ کنجیاں دی گئیں اور میرے Ûاتھ میں رکھ دی گئیں‘‘۔ ÛŒÛ Ø®ØµØ§Ø¦Øµ ÛÙ… Ù†Û’ صØ+ÛŒØ+ البخاری: 335 اور 2977 اور صØ+ÛŒØ+ مسلم: 521 اور 523 Ú©ÛŒ اØ+Ø§Ø¯ÛŒØ«Ù Ù…Ø¨Ø§Ø±Ú©Û Ú©Ùˆ یکجا کر Ú©Û’ اور مکررات Ú©Ùˆ Ø+ذ٠کر Ú©Û’ Ù„Ú©Ú¾Û’ Ûیں اور تØ+ت اللÙظ Ù†Ûیں، Ø¨Ù„Ú©Û ØªØ´Ø±ÛŒØ+ÛŒ ØªØ±Ø¬Ù…Û Ú©ÛŒØ§ ÛÛ’Û”
Ø¹Ù„Ø§Ù…Û ØºÙ„Ø§Ù… رسول سعیدی Ù†Û’ نعمۃ الباری شرØ+ صØ+ÛŒØ+ بخاری، ج:1ØŒ ص:849 میں لکھا ÛÛ’: ''امام Ù…Ø+مد بن ابراÛیم نیشا پوری Ù†Û’ مختل٠روایات Ú©Û’ Ø+والے سے آپﷺ Ú©Û’ پچاسی خصائص Ù„Ú©Ú¾Û’ Ûیں، ان میں اضاÙÛ Ø¨Ú¾ÛŒ ÛÙˆ سکتا Ûے‘‘۔ ان Ù…ÙÙ† Ø¬Ù…Ù„Û Ø®ØµÙˆØµÛŒØ§Øª میں سے ایک ''رسالت٠عامّÛ‘‘ÛÛ’ØŒ یعنی آپ Ú©ÛŒ نبوت Ùˆ رسالت تمام عالم انسانیت، جنّات Ùˆ ملائک Ø+تیٰ Ú©Û Ø§Ù†Ø¨ÛŒØ§Ø¦Û’ کرام Ùˆ رÙسل٠عظام علیÛÙ… السلام اور جمیع انواع٠مخلوق Ú©Ùˆ شامل ÛÛ’ØŒ Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° کا ارشاد ÛÛ’: (Û±) ''(اے رسول٠مکرم!) Ú©ÛÛ Ø¯ÛŒØ¬ÛŒÛ’ : اے لوگو! میں تم سب Ú©ÛŒ Ø·Ø±Ù Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ø§ رسول Ûوں‘‘ (الاعراÙ:158)ØŒ (Û²) ''اور ÛÙ… Ù†Û’ آپ Ú©Ùˆ (قیامت تک Ú©Û’) تمام لوگوں Ú©Û’ لیے جنّت Ú©ÛŒ بشارت دینے والا اور جÛنم سے ڈرانے والا بناکر بھیجا ÛÛ’ØŒ لیکن اکثر لوگ Ù†Ûیں جانتے‘‘ (سبا:28)ØŒ (Û³) ''Ù†Ûایت بابرکت ÛÛ’ ÙˆÛ Ø°Ø§Øª جس Ù†Û’ اپنے مکرم بندے پر قرآن نازل کیا ØªØ§Ú©Û ÙˆÛ ØªÙ…Ø§Ù… جÛانوں Ú©Û’ لیے (عذاب سے) ڈرانے والے Ûوں‘‘ (الÙرقان:1)ØŒ (Û´) ''اور (اے نبی مکرم!) ÛÙ… Ù†Û’ آپ Ú©Ùˆ تمام جÛانوں Ú©Û’ لیے Ùقط رØ+مت بناکر بھیجا Ûے‘‘ (الانبیائ:107)Û” الغرض قرآن٠کریم Ú©ÛŒ متعدد Ø§Ù“ÛŒØ§ØªÙ Ú©Ø±ÛŒÙ…Û Ø§ÙˆØ± اØ+Ø§Ø¯ÛŒØ«Ù Ù…Ø¨Ø§Ø±Ú©Û Ø§Ø³ پر دلالت کرتی Ûیں Ú©Û Ø§Ù“Ù¾ï·º Ú©ÛŒ نبوت قیامت تک پورے عالَم٠انسانیت Ú©Û’ لیے Ø+تیٰ Ú©Û Ø¬Ù†Ù‘Ø§Øª Ùˆ ملائک اور دیگر انواع٠مخلوق پر بھی Ù…Ø+یط ÛÛ’Û”
آپ Ú©ÛŒ ایک منÙرد Ùˆ ممتاز خصوصیت ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ù“Ù¾ Ú©ÛŒ رضا آپ Ú©Û’ خالق Ùˆ مالک Ø§Ù„Ù„Û Ø³Ø¨Ø+انÛÙ— وتعالیٰ Ú©Ùˆ مطلوب Ùˆ Ù…Ø+بوب ÛÛ’Û” قرآن٠کریم میں Ùرمایا: ''اور عنقریب آپ کا رب آپ Ú©Ùˆ اتنا عطا Ùرمائے گا Ú©Û Ø§Ù“Ù¾ راضی ÛÙˆ جائیں گے‘‘ (الضØ+یٰ:5)Û” Ûجرت Ú©Û’ بعد مدنی زندگی Ú©Û’ ابتدائی Ø³ØªØ±Û Ù…Ø§Û ØªÚ© Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ú©Û’ Ø+Ú©Ù… سے آپ بیت المقدÙس Ú©ÛŒ طر٠رÙØ® کرکے نماز پڑھتے رÛÛ’ØŒ لیکن آپ Ú©Û’ دل میں ÛŒÛ Ø®ÙˆØ§ÛØ´ تھی Ú©Û Ø§Ù“Ù¾ Ú©Û’ اجداد٠اعلیٰ Ø+ضرات٠ابراÛیم Ùˆ اسماعیل علیÛما السلام Ú©Û’ بنائے Ûوئے کعبۃ Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ùˆ قبلÛÙ” نماز بنا دیا جائے، اس تمنا میں آپ اضطراب Ú©ÛŒ Ú©ÛŒÙیت میں بار Ûا اپنا رÙخ٠انور آسمان Ú©ÛŒ طر٠پلٹ کر دیکھتے Ú©Û Ø´Ø§ÛŒØ¯ جبریل٠امین Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ú©ÛŒ Ø¨Ø§Ø±Ú¯Ø§Û Ø³Û’ تØ+ÙˆÛŒÙ„Ù Ù‚Ø¨Ù„Û Ú©Ø§ Ø+Ú©Ù… Ù„Û’ کر آئیں، Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ù†Û’ آپﷺ Ú©ÛŒ اس ادا کا ذکر Ùرما کر Ø§Ù“Ù¾Ø Ú©Ùˆ اپنے خصوصی شر٠سے نوازتے Ûوئے Ùرمایا: ''بے Ø´Ú© ÛÙ… Ù†Û’ (بار Ûا) آپ Ú©Ùˆ اپنا Ú†ÛØ±Û Ø§Ù“Ø³Ù…Ø§Ù† Ú©ÛŒ طر٠پلٹتے Ûوئے دیکھا ÛÛ’ØŒ سو ÛÙ… آپ Ú©Ùˆ ضرور اÙس قبلے Ú©ÛŒ طر٠پھیر دیں Ú¯Û’ جو آپ Ú©Ùˆ پسند ÛÛ’ØŒ پس آپ (نماز میں) اپنا رÙØ® مسجد٠Ø+رام Ú©ÛŒ طر٠پھیر دیں اور ( مسلمانو!) تم جÛاں Ú©Ûیں بھی Ûو، اپنا رÙØ® اÙسی Ú©ÛŒ طر٠پھیر لو‘‘ (البقرÛ:144)Û” ÛŒÛ Ø§Ù“ÛŒØªÙ Ù…Ø¨Ø§Ø±Ú©Û Ù…Ù‚Ø§Ù…Ù Ù…ØµØ·Ùیﷺ Ú©ÛŒ رÙعتوں Ú©Ùˆ سمجھنے Ú©Û’ لیے ایک بÛترین کسوٹی ÛÛ’ØŒ Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û Ø¹Ù‚Ù„ کا تقاضا تو ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø¬Ø³ Ú©ÛŒ بندگی Ú©ÛŒ جائے‘ Ù‚Ø¨Ù„Û Ø§Ùسی Ú©ÛŒ پسند کا Ûونا چاÛیے، لیکن Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ù†Û’ اپنے Ø+بیب٠کریمﷺ Ú©Ùˆ خصوصی شر٠سے نوازتے Ûوئے Ù‚Ø¨Ù„Û Ø§Ù“Ù¾ Ú©ÛŒ پسند کا مقرر Ùرما دیا۔ عام شرعی Ø¶Ø§Ø¨Ø·Û ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø±Ø¶Ø§Ø¦Û’ الٰÛÛŒ Ú©Ùˆ پانا ÛÛŒ بندگی Ú©ÛŒ معراج ÛÛ’ØŒ مگر اس آیت میں Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ù†Û’ اپنے Ø+Ú©Ù… Ú©Ùˆ رضائے مصطÙیﷺ Ú©Û’ مطابق Ùرما دیا، امام اØ+مد رضا قادری لکھتے Ûیں:
خدا Ú©ÛŒ رضا چاÛتے Ûیں دو عالم
خدا چاÛتا ÛÛ’ رضائے Ù…Ø+مد
Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ùرماتا ÛÛ’: ''(اے رسول٠مکرم!) اÙÙ† Ú©ÛŒ (دل آزار) باتوں پر صبر کیجیے اور طلوع٠آÙتاب اور غروب٠آÙتاب سے Ù¾ÛÙ„Û’ اپنے رب Ú©ÛŒ Ø+مد Ú©Û’ ساتھ اس Ú©ÛŒ تسبیØ+ پڑھیے اور رات Ú©Û’ بعض Ø+صوں اوردن Ú©Û’ (درمیانی)کناروں میں بھی تسبیØ+ پڑھتے رÛیے ØªØ§Ú©Û Ø§Ù“Ù¾ راضی ÛÙˆ جائیں‘‘ (Ø·ÛÙ°:130)Û” Ù…Ùسرین٠کرام Ù†Û’ بتایا :اس آیÛÙ” Ù…Ø¨Ø§Ø±Ú©Û Ù…ÛŒÚº Ø+مد Ùˆ تسبیØ+ سے مراد نمازیں Ûیں، Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û Ø¨Ø¹Ø¶ اوقات جز بول کر Ú©ÙÙ„ مراد لیا جاتا ÛÛ’ اور ظاÛر ÛÛ’ Ú©Û Ø+مد Ùˆ تسبیØ+ات نماز کا Ø+ØµÛ Ûیں۔ نیز اس میں نمازوں Ú©Û’ اوقات Ú©ÛŒ طر٠بھی Ø§Ø´Ø§Ø±Û ÛÛ’ اور ÙÛŒ Ù†ÙسÛÙ– تو عبادت رضائے معبود Ú©Û’ لیے Ûوتی ÛÛ’ØŒ لیکن Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ù†Û’ اپنے Ø+بیب٠مکرمﷺ Ú©Ùˆ ان کلمات Ú©Û’ ساتھ اعزاز عطا Ùرمایا: آپ اس لیے Ø+مد Ú©Û’ ساتھ تسبیØ+ات پڑھیں، نمازیں ادا کریں ØªØ§Ú©Û Ø§Ù“Ù¾ راضی ÛÙˆ جائیں، اس سے معلوم Ûوا Ú©Û Ø±Ø¶Ø§Ø¦Û’ الٰÛÛŒ اور رضائے مصطÙیﷺ دو جدا چیزیں Ù†Ûیں Ûیں، Ø¨Ù„Ú©Û ÛŒÛ Ø§ÛŒÚ© ÛÛŒ Ø+Ù‚ÛŒÙ‚ØªÙ Ú©Ø§Ù…Ù„Û Ú©Ø§ نام ÛÛ’Û” Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ رضا میں مصطÙیﷺ Ú©ÛŒ رضا اور مصطÙیﷺ Ú©ÛŒ رضا میں Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ رضا شامل ÛÛ’Û” ÛŒÛ Ø¯Ùˆ متوازی یا متضاد چیزیں Ù†Ûیں Ûیں، Ø¨Ù„Ú©Û Ø§ÛŒÚ© ÛÛŒ آئینے Ú©Û’ دو رÙØ® Ûیں، ایک ÛÛŒ Ø+قیقت Ú©Û’ دو پَرتو Ûیں اور ایک ÛÛŒ تجلی Ú©Û’ دو عکس Ûیں۔
جب معبود٠Ø+قیقی سبØ+انÛÙ— وتعالیٰ Ú©ÛŒ بندگی اور رضا کا مدار Ùˆ معیار رضائے مصطÙیﷺ قرار پائی، اطاعت٠الٰÛÛŒ کا شعار اطاعت٠رسول قرار پایا، اس Ú©Û’ سوا Ú©Ú†Ú¾ Ù†Ûیں، تو پھر نیکی ÙˆÛÛŒ ÛÛ’ جو آپﷺ Ú©ÛŒ ذات سے منسوب Ûو، جو Ø§Ù“Ù¾Ø Ú©ÛŒ ادائوں سے جانی جائے، جو Ø§Ù“Ù¾Ø Ú©ÛŒ سیرت میں ÚˆÚ¾Ù„ جائے، اس Ú©Û’ سوا نیکی کا Ûر Ù…ÙŽÙ† پسند معیار Ùریب٠نÙس ÛÛ’ØŒ عÙجب٠نÙس ÛÛ’ØŒ انا پرستی ÛÛ’ اور Ø+Ù‚ سے انØ+را٠ÛÛ’Û” Ø+دیث٠پاک میں ÛÛ’: ''انس بن مالک بیان کرتے Ûیں: تین اÙراد ازواج٠مطÛرات رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†ÛÙ† Ú©Û’ Ø+جرات Ú©ÛŒ طر٠آئے اور آپﷺ Ú©ÛŒ عبادت Ú©Û’ معمولات Ú©Û’ بارے میں سوال کرنے Ù„Ú¯Û’ØŒ پس جب امÛات المؤمنینؓ Ù†Û’ انÛیں آپﷺ Ú©Û’ (روز Ùˆ شب Ú©ÛŒ عبادات Ú©Û’) معمولات بتا دیے، تو انÛÙˆÚº Ù†Û’ اپنی دانست میں ان Ú©Ùˆ Ú©Ù… سمجھا اور Ú©Ûا: Ú©Ûاں ÛÙ… اور Ú©Ûاں نبیﷺ! (یعنی Ûمیں اس سے Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ø¹Ø¨Ø§Ø¯Øª کرنی چاÛیے)ØŒ آپﷺ Ú©Ùˆ تو Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ù†Û’ قطعی اور Ú©ÙÙ„ÙÙ‘ÛŒ مغÙرت Ú©ÛŒ سند عطا کر رکھی ÛÛ’Û” پس ان میں سے ایک Ù†Û’ Ú©Ûا: اب میں ÛÙ…ÛŒØ´Û Ø³Ø§Ø±ÛŒ رات نواÙÙ„ پڑھا کروں گا، دوسرے Ù†Û’ Ú©Ûا: اب میں ÛÙ…ÛŒØ´Û Ù†ÙÙ„ÛŒ روزے رکھوں گا اور Ø±ÙˆØ²Û Ú©Ø¨Ú¾ÛŒ Ù†Ûیں Ú†Ú¾ÙˆÚ‘ÙˆÚº گا، تیسرے Ù†Û’ Ú©Ûا: میں عورتوں سے لاتعلق رÛÙˆÚº گا اور کبھی شادی Ù†Ûیں کروں گا (ØªØ§Ú©Û Ø¯Ù†ÛŒØ§ داری سے بچا رÛÙˆÚº اور سارا وقت عبادت میں مشغول رÛÙˆÚº)ØŒ دریں اثنا رسول اللÛï·º اÙÙ† Ú©ÛŒ طر٠تشری٠لائے اور (ان Ú©ÛŒ باتوں کا Ø+ÙˆØ§Ù„Û Ø¯Û’ کر) Ùرمایا: تمÛÛŒ ÙˆÛ Ù„ÙˆÚ¯ ÛÙˆ جنÛÙˆÚº Ù†Û’ ÛŒÛ ÛŒÛ Ø¨Ø§ØªÛŒÚº Ú©ÛŒ Ûیں؟ سنو! واللÛ! مجھ سے بڑھ کر Ù†Û Ú©Ø³ÛŒ Ú©Û’ دل میں خشیت٠الٰÛÛŒ ÛÛ’ اور Ù†Û Ù…Ø¬Ú¾ سے کوئی بڑا متقی ÛÛ’ØŒ لیکن (میرا معمول ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û) میں کبھی Ù†ÙÙ„ÛŒ روزے رکھتا ÛÙˆÚº اور کبھی Ú†Ú¾ÙˆÚ‘ دیتا Ûوں، رات کا Ú©Ú†Ú¾ Ø+ØµÛ Ù†ÙˆØ§ÙÙ„ پڑھتا ÛÙˆÚº اور Ú©Ú†Ú¾ وقت Ú©Û’ لیے سو بھی جاتا ÛÙˆÚº اور میں Ù†Û’ عورتوں سے نکاØ+ بھی کر رکھے Ûیں، (پس میرا Ø´Ùعار بندگی ÛŒÛÛŒ ÛÛ’ )ØŒ سو جو میری سنت سے اعراض کرے گا، ÙˆÛ Ù…Ø¬Ú¾ سے Ù†Ûیں Ûے‘‘ (صØ+ÛŒØ+ البخاری: 5063)Û” مقام٠غور ÛÛ’ Ú©Û ÛŒÛ ØªÙ†Ø¨ÛŒÛ ÛŒØ§ وعید گناÛگاروں Ú©Û’ لیے Ù†Ûیں ÛÛ’ØŒ Ø¨Ù„Ú©Û Ø§ÙÙ† Ú©Û’ لیے ÛÛ’ جو اپنی دانست میں سنت٠مصطÙیﷺ سے ÛÙ¹ کر اعلیٰ معیار٠بندگی اختیار کرنا چاÛتے تھے، تو رسول اللÛï·º Ù†Û’ Ùرمایا: معیار٠بندگی Ùقط میری سنت Ú©Û’ اتباع کا نام Ûے،اس سے اÙعراض کا نام Ù†Ûیں ÛÛ’Û” Ø+دیث مبارک میں ÛÛ’: ''Ù…Ù„Ø§Ø¦Ú©Û Ù†Ø¨ÛŒï·º Ú©Û’ پاس آئے اور Ø§Ù“Ù¾Ø Ø§Ø³ وقت سو رÛÛ’ تھے، آپﷺ Ú©Û’ بارے میں Ù…Ú©Ø§Ù„Ù…Û Ú©Ø±ØªÛ’ Ûوئے بعض Ù†Û’ Ú©Ûا: ''ÛŒÛ Ø³Ùˆ رÛÛ’ Ûیں اور بعض Ù†Û’ Ú©Ûا: بے Ø´Ú© آنکھ سو رÛÛŒ ÛÛ’ اور دل بیدار Ûے‘‘۔ پھر بعض Ù†Û’ Ú©Ûا: ''تمÛارے اس صاØ+ب Ú©Û’ لیے ایک مثال ÛÛ’ØŒ سو ÙˆÛ Ù…Ø«Ø§Ù„ بیان کرو، تو دوسروں Ù†Û’ Ú©Ûا: ان Ú©ÛŒ مثال اÙس شخص Ú©ÛŒ سی ÛÛ’ØŒ جس Ù†Û’ ایک گھر بنایا اور اس میں دعوت٠طعام کا اÛتمام کیا اور لوگوں Ú©Ùˆ اس دعوت Ú©ÛŒ طر٠بلایا، پس جس Ù†Û’ اس دعوت Ú©Ùˆ قبول کیا، ÙˆÛ Ú¯Ú¾Ø± میں داخل Ûوگیا اور طعام Ú©Ùˆ تناول کیا اور جس Ù†Û’ داعی Ú©ÛŒ پکار پر لبیک Ù†Û Ú©Ûا، ÙˆÛ Ú¯Ú¾Ø± میں داخل Ù†Û Ûوا اور دعوت٠طعام سے Ù…Ø+روم رÛا۔ پھر انÛÙˆÚº Ù†Û’ Ú©Ûا: اس Ú©ÛŒ تاویل بیان کرو ØªØ§Ú©Û Ø³Ù…Ø¬Ú¾ میں آئے، تو بعض Ù†Û’ Ú©Ûا: ''بے Ø´Ú© ÙˆÛ Ø³Ùˆ رÛÛ’ Ûیں اور بعض Ù†Û’ Ú©Ûا: بے Ø´Ú© آنکھ سو رÛÛŒ ÛÛ’ اور دل بیدار ÛÛ’ اوربعض Ù†Û’ Ú©Ûا: ÛŒÛ Ú¯Ú¾Ø± (جو بنایا گیا) جنت ÛÛ’ اور اس Ú©ÛŒ طر٠دعوت دینے والے (سیدنا) Ù…Ø+مد ï·º Ûیں، سو جس Ù†Û’ Ù…Ø+مدﷺ Ú©ÛŒ اطاعت کی، تو اس Ù†Û’ (درØ+قیقت) Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ اطاعت Ú©ÛŒ اور جس Ù†Û’ Ù…Ø+مدﷺ Ú©ÛŒ ناÙرمانی کی، تو اس Ù†Û’ (درØ+قیقت) Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ú©ÛŒ ناÙرمانی Ú©ÛŒ اور Ù…Ø+مدﷺ لوگوں Ú©Û’ درمیان Ø+Ù‚ وباطل Ú©ÛŒ معرÙت Ú©ÛŒ کسوٹی Ûیں‘‘ (مختصر صØ+ÛŒØ+ الامام البخاری:2698)Û” ÛŒÛ Ø§Ø³ آیت Ú©ÛŒ تشریØ+ ÛÛ’ØŒ Ùرمایا: ''اور جس Ù†Û’ رسول Ú©ÛŒ اطاعت کی، تو اس Ù†Û’ (درØ+قیقت) Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ اطاعت کی‘‘ (النسآئ:80)Û”